Saturday, July 15, 2017

Berlin 2017. július 15.

Némi izgalom indulás előtt. Már rég nem kellett megmérni a bőrönd súlyát indulás előtt. A Ryanair 15 kg-os határát nehezen tudtuk betartani, de végül sikerült.

Berlin napos, otthonos, minden a helyén, Tájékoztatás tt van, ahol kell. Az AirBNB a városközpontban. 100 m-re a Friedrichstadtpalasttól. Beköltöztem, majd egy kis sétával, levesezéssel, kávézással készülődtem délutánra. A Reichstag háta mögött egy kisebb park mellett egy üvegfalon az 1949-es alkotmány első (kb.) 20 paragrafusát. Jól nézett ki. Valamiért azt gondoltam, hogy ezt jobban betartják, mint másutt a hasonlókat  (amúgy azóta kb. 60-szor módosították persze).

Még a Berliner Ensemble mellett Brecht emlékmű és idézet (QR kóddal online hallgatható eredeti beszéddel), lehet egy kicsit a Kurázsi mamán, Kaukázusi Krétakörön gondolkodni. Meg azon, hogy az általa 1949-ben alapított utazó színház 1954-ben költözött ebbe az épületbe, ami 1961. audóg 13-án "esett át" Nyugat-Berlinbe. Nem érte meg.



Vártam, hogy majd délután megérkezik a feladat, amivel szórakozhatom. Nem érkezett meg, de nem volt nagy baj, mert 3-kor elaludtam, és váratlanul majdnem 3 óra múlva tértem magamhoz.

Újabb séta, currywurst (izé, ez nem is jó),

egy kis bevásárlás, hogy nem legyen töküres a konyha, séta az esőben.

Otthon végre megjött a feladat, letudtam, némi undorral elutasítottam két másikat, majd nemsokára megérkeztek Catherinék.

Emlékül közös balatoni kirándulásunkra és borkóstolónkra, kibontottuk a Jásdi pincészetből hozott bort és egy jót beszélgettünk. Eliot a Maccabiah játékokon Tel-Avivban íjászatban volt ausztrál válogatott, és első nemzetközi versenyen negyeddöntős lett.

 Őt kísérte az egész család, közben most már hazament a csapattal, Julia pedig "a" boyfrienddel már Franciaországban utazgat. Voltak Zsókáéknál, és Vikiéknél is. Roelof is Catherine is el akarja hagyni az állását, mindketten vállalkozásba akarnak fogni, ami nem lesz olyan megerőltető, mint a jelenlegi munka. Catherine pedagógus továbbképzőt akar nyitni, Roelof meg "lean" management/production tanácsadást, hogy maradjon ideje a bakancslista tételeinek kipipálására.

No comments: