Sunday, December 6, 2015

2015. december 5. Korinthosz-Epidaurosz-Mükéné-Napflion

2015. december 5.
Buszos túra Mükéné – Epidaurosz – Akármi
Reggel a szokásossá vált lassú összeszedés. Ezt is letudtuk volna egy órával rövidebben, ha tudjuk, hogy elég a szintagma térre metrózni 10 perc alatt. Méltatlankodtam, és este már megváltozott a rend. Csoda.

Összesen 9-en voltunk, kellemes idegenvezető, kisbusz. Ragyogó idő, meleg, tavasz.
Korinthoszi csatorna. Az átvezető híd 2x1 sávos, mintha nem is lenne autóbb pálya. Besétáltunk a híd közepére mindkét oldalon és bámultunk. Nagyon szűknek tűnő, elavult csatorna, 22 méter széles, 8 méter mély. Nagyobb hajók nem férnek be. Ma már csak turista és kieg forgalomnak. Már elkészültekor elavult volt, de valami miatt nem hagyták abba. Nagy technikai bravúr, ahogy átvágták a sziklákat. Azelőtt állítólag (a rómaiak által épített) csúszdán húzták át az áruk egy részét. Megemlítettek valami magyar mérnököt, aki tervezte (Türr istván és Gerster Béla).

Akusztikai próba tényleg nagyon sikeres.

Mükéné  itt a Régészeti múzeumban kezdtünk, 3500 év itt előkerült emlékeiről. Tudatlanságunk mélységes, ki kimor élt, ha élrt, és mit csinált, mit írt. Szóval Agamemnon. Palota, vár romok, sztorik. Igazán jó volt a nap.
Végül Atreusz kincsesháza, amely egy Tholosz, és lehet hogy, ez Agamemnon sírja.

Otthon pihenés, majd a Plaka nevű szórakozónegyedben egy kis leves, beszélgetés. Jó nap volt.

Perzeusz, atreosz, homérosz,  demetra hades perseforosz, pszichoszóma szinház,
Lineáris b írás,
narancsültetvény
Metró 1869,
Agamemnon tholosz,

2015. december 6.
Akropolisz régi agóra, Hefaisztosz templom, bolhapiac, tüntetés.