Sunday, August 18, 2013

2013. augusztus 18. Chatham

Hajnali kettőkor szól a telefonom, kinyomtam, azt hittem, hogy az ébresztő jelez, mert beállítottam a reggeli horgászathoz. De nem, az Abacusnak hiányoztam, elromlott az átemelőszivattyú az ebédlőben. Néhány sms-sel rendeztük a dolgot, és sikerült elaludni. Mégegyszer ébredtem, nem tudom, miért. Végülis nem késtem le az indulást.

A horgászat egy kissé messzebb lévő kikötőből indul, egy kisebb motorossal (150 le Honda motorral)).
Négyen megyünk, Andrew, Kathryn, Andrew és én. 100$/fő, 4 óra Andrew finanszírozásában. Szép az ébredő környék, hűvös van, a menetszél erős, nagy hullámokat vetünk aza amúgy csendes tengeren. Körülöttünk tucatjával vannak a hasonló szerencselovagok, vagy saját hajóban örömhorgászok. A fedélzeten 8 horgászbot, különböző technikákhoz. Kb 40 perc alatt jutunk ki a kívánt tettek színhelyére, de nem sikerül fognunk sokat, pedig szorgalmasan eresztgetjük a horgot, csalit a kb 25 m-re lévő fenékre és húzzuk vissza. A kapitány 10-15 perc eredménytelenség után helyet változtat, végül Denise-nek sikerül egy kis cápát (dogfish néven) kifognia.
Fényképezés után elengedtük. Állítólag nem elég finom, és nem volt elég nagy.
További helyszínek és próbálkozások után egy másik is akart volna horogra akadni, de kiszabadult, és nekem is valaki jól elkapta a horgomat, és tartotta is egy ideig, de aztán eltűnt. Szépen vagyunk.

Találkozunk egy kíváncsi szörnyeteggel, a holdhal (ocean sunfish)



nem látszik nagyon megnyerőnek, de kedvesen nézeget minket, billegeti az uszonyait, és lassan megun minket, elmegy.

Technikát váltunk  kb 350 méternyi dróton rángatunk egy kissé nagyobb csalit, miközben a hajó lassan halad. A rángatás némi erőt igényel, olyan edzőtermi igénybevétel. nehezen tudom elképzelni, hogy így szedném össze az ennivalómat. Ez sem nagyon sikeres.A várt bass (tengeri süllő) vagy bluefish (tengeri sügér) helyett Jelentkezik egy kis cápa, de kiemelés előtt elmenekül. Majd jön egy bluefish, amelyik ugyancsak eltűz, de kicsi is volt. Mindannyiszor Denise a hős. Andrew meg én hiába erőlködünk, van egy-két mintha de semmi sem teljesül be. Végül Kathrynnek sikere van, sokat erőlködik, mire kihúzza a kapitány segítségével.
Fényképezés, öröm, majd megy a hal haza a víz alá. Ennyi volt, fiúk. lejárt a 4 óra, igy is túlmentünk rajta. Fizetés hitelkártyával IPhoneba. Az elsimervényt az IPhone képernyőjén ejti meg Andrew. Jópofa.

Otthon Zsuzsának hűlt helye. Elment uszodába (később kiderül, hogy nincs is itt uszoda, csak azt hittük egy megjegyzésből), meg sétálni. Én alszom egy jót. Majd rágcsálok egy kis palacsintát. Johnék múzeumba mennek Brewsterbe, a Natural History Museumba, a többiek vagy sétálni, vagy akármizni. Egyedül üldögélek, várom Zsuzsát, hogy menjünk bevásárolni a rakott káposztához valókat.

Andrew és Kathy elautóznak valahová úszni, egy édesvízi tóhoz. Nem megyek, Zsuzsát várom
Zsuzsa elég későre került elő, addig szörföltem, és rádiót hallgattam. utána lementünk a ház melletti tengerpartra, megnézni legalább a vizet, és az ott akkurátusan kagylót szedő hölgyet. Mire visszaérünk, Andrew-ék is megjelennek, úgyhogy elmegyünk vásárolni. Minden megvan, Zsuzsa nekiáll főzni.
A többiek beszélgetésbe kezdenek, Magyarország, Microsoft, stb a téma. Jól elvagyunk.

A  vacsora egy idő múlva kész, rakott káposzta volt a cél, én még soha nem láttam ilyet, de végülis alig maradt valami belőle. Nagy gratulációk, mindenki jól van lakva, Andrew eszméletlen sokat evett belőle. Az asztalnál újabb részleteket tudundk meg ashow businessből, főleg Simpsan és Jégkorszak témakörben.


No comments: