Tuesday, August 23, 2011

2011. augusztus 22.

10-ig alvás. Egy kis reggeli, majd strand. Kipróbálom a snorkel felszerelést. Mindig bejön a víz (le kell borotválnom a bajuszomat), de nagyon jól lehet vele látni. Kevés az élőlény, néhány tengeri sünszerű dolog, meg halacska.
A strand ma is elég zsúfolt, de a sziklák mellett lábáztató ülőhelyek maradnak a fekve napozni szeretők mellett. Ez nekünk tökéletes. Feltérképezzük a többi strandszakaszt, de végülis egy kávé után visszajutunk az eredetihez. Előtte még Zsuzsa ismét incselkedik az ejtőernyős attrakcióval, de egyelére még visszatartja magát.
A melegben egy kis olvasás, és munka a szobában, zöldséget rágcsálok fogyókúra gyanánt. Ebédre kimegyünk sült halat enni, amiből Zsuzsának garnélarák lett, nekem meg vegyes saláta. Fagyi. További feredőzés, majd zsuzsa még marad, és meg flmegyek a hűsbe dolgozni. Kora esti alvás után autóra kapunk és Siló-ba megyünk vacsorázni, ahol egyébként néptánc bemutatót is hirdetnek. Siló egy elég pici hely, csendes, strand nélkülinek látszik először, majd látunk egy kis homokkal feltöltött, egy nagyobb udvar nagyságú öblöt. Megint látható, hogy milyen okosak voltunk Baskával. Szemben a tenger túloldalán Cirkvenica, hegyek, szóval azért szép. A kikötőben a víz mély és kirstálytiszta, minden látszik a tengerfenéken. Szédül az ember, ha a móló széléhez lép.
Vacsorához a majdani néptánchoz közeli helyet választunk. az egyik levesem helyett duvec-et választok, ami hiba volt, mert megfeküdte a gyomromat. Pedig ott kellett volna hagyni.
A néptánc feledhető, két hamisnak hallatszó sípon/dudán játszó felnőtt, és egy falusi osztatlan óvoda/iskola népviseletes táncszakköre. Kedvesek, a népviseletben helyesek, de hát… a Szülők örülnek. Második szám egy kis süldők által előadott breakdance szerű mozgásterápia. Volt, hogy egyszerre is mozogtak.
A gps megharagudott, és abba hagyta a dolgot. Hazafelé régi módszerrel, intuíció alapján jöttünk. Ismerős volt. Régen így is lehetett.
Hazatérve kihagyjuk a fagyit, még egy kis netezés a tengerparton, ahol a wifi erősebb, majd vége.