Tuesday, June 28, 2011

2011. június 25.

A repülő Bécsből indul, Zsuzsa vitt ki. Készülődésem egy kissé rutintalan, elszoktam a repülőutaktól. Csomagolás, összekészülés, életmentő tartozékaim, ilyesmi. Újra ki kell alakítanom a dolgot. Persze mehettem volna Volánbusszal (2500 Ft-ért), de az volt a terv, hogy Brigi is jött volna velünk és elmentek volna Beához látogatásra. De valami miatt ez nem jött össze, úgyhogy Zsuzsával szépen kigurultunk, megebédeltünk egy Schwechat környéki kisvendéglőben (smarnit, ami már itt sem darából készült, és majdnem olyan jó volt, mint az általam készített bajor változat), majd felszálltam az Amszterdami gépre.

Első megfigyelés az amúgy nem különösebben izgalmas úton, hogy a notebook feltöltéshez használható konnektor véglegesen kiveszőfélben lévő állatfaj. Korábban még csak-csak lehetett találni ilyen Bécsben is, és Amszterdamban is, de most nem sikerült. Azaz egyet találtam, de abban nem volt áram. Mi lehet ennek az értelme?

Más kütyübajom is van: a T-Mobile nagylelkű(?) ajánlata szerint előnyös feltételekkel (10eft) Nokia C6 okos telefonra cserélhettem a Nokia2330-as típusú buta telefonomat. A készülék 4 napos, és már háromszor mentem vissza reklamálni ezért, meg azért. Most meg itt vagyok a készülékkel, még mindig hamar lemerül, és nem igazán tudom jól kezelni. A használati útmutató egy kicsit elnagyolt. Remélem, a barangolás alatt nem lesz valami disznóság, valami nagy számla. A buta telefonom eddig mindig le tudta kérdezni az emileket, de ennél többre nem nagyon tellett. Az okos telefontól többet vártam, egyelőre csalódás. A régi telefonomat is elhoztam, lehet, hogy ismét átszállok beléje.

Harmadik kütyübaj: az ingyenes WIFI nem igazán működött a Bécsben és Amszterdamban. Volt ugyan, lehetett a Nokiával kapcsolódni, de a sávszélesség nulla körüli volt, és folyton kivágott. A Notebook meg meg sem találta. Szóval nem volt olyan rózsás a helyzet. Szerencsére hétvége van, nem olyan fontos.

Végülis nem volt baj, hogy nem lehetett használni a gépeket, legalább nyugodtam olvashattam, tanulhattam. Fő téma a Trados Studio 2009-es fordítássegítő szoftver leírása, már egy idő óta megvan a program, de nem nagyon boldogulok vele.

Kína felé az Airbus 330 mintegy egyórás késéssel indult, dugig volt. Szárny fölött, kellemes útitárskislány mellett, antitrombotikus folyosóülés.

Olvasás mellett azért egy Audrey Tatou filmet
(Ensemble, c'est tout) is megnéztem. Az ülésekbe épített, megszokott érintőképernyők mellett nekem újdonságként USB csatlakozó van, a különböző kütyük feltöltéséhez. Nem mertem rákapcsolni az én cuccaimat, de sokan lógtak rajta különböző táblagépszerű izékkel.

No comments: